Изберете автомобил
Изпрати запитване

Предлагаме следните марки

AISIN ASHIKA BIRTH BLUE PRINT COMLINE EXEDY JAPANPARTS JP GROUP KM Germany LuK MECARM NATIONAL NEXUS NIPPARTS NK SACHS STC VALEO
Предлагаме следните марки: AISIN, ASHIKA, BIRTH, BLUE PRINT, COMLINE, EXEDY, JAPANPARTS, JP GROUP, KM Germany, LuK, MECARM, NATIONAL, NEXUS, NIPPARTS, NK, SACHS, STC, VALEO

Основната задача на съединителя е да предава движението от Коляновия вал към колелата.

Комплекта съединител се състои от Притискателен диск, Фрикционен диск/Феродов диск /, изключващ механизъм/аксиален лагер или лагер помпа/ и маховик.

По предназначението си съединителите се разделят на два вида с Едномасов/твърд или още плътен /маховик и Двумасов/демпферен/ маховик. Разликата между Твърдия и Демпферния е че при автомобили с Демпферен маховик вибрациите са в ниските обороти и автомобила превключва плавно и комфорта е значително по-добър от автомобилите с Твърд маховик, където вибрациите са в по-високите обороти и така автомобила става по-шумен и возията по твърда, но пък здравината се подобрява и практически е несменяем.

В съвременните автомобили се използват само втория тип с демпферен маховик, а конверсията с плътен/твърд/ маховик се практикува от потребители, които не могат да отделят по-голяма сума за закупуване и ремонт на съединител с демпферен маховик, поради продажба на автомобила, не редовно използване или превозват по-тежки материали и предпочитат повече здравина за сметка на комфорта.

Симптомите, които се проявяват на съединителя условно можем да обобщим в 5 признака:

  1. Трудно отделяне на педала на съединителя   
  2. Приплъзващ съединител                
  3. Тресящ съединител
  4. Бръмчене при работа на съединителя
  5. Съединителя работи тежко при натиск

- нефункционираща изключваща система в резултат на износен или счупен изключващ  лагер

 --    неправилен монтаж.

-прегрят притискателен диск в резултат от продължително приплъзващ съединител.

  - омаслени повърхности откъм вътрешността на диска в следствие на използване на неподходяща грес или неизползване на грес.

Важно е да се знае че при смяна на съединител с демпферен маховик задължително трябва да се смени целия комплект/съединител, маховик и изключващ лагер/ , защото в противен случай, ако смените само съединителя без маховика до няколко месеца след смяната ще трябва да се заплати двойна сума за ремонт/между 150-200лв/за да ви монтират и другия компонент.Обикновено демпферните маховици могат да издържат между 140-220км в зависимост от начина на шофиране.