Изберете автомобил
Изпрати запитване

Предлагаме следните марки

AL-KO ASHIKA AUTOMEGA BIRTH BOGE DELPHI DT FEBI BILSTEIN FORTUNE LINE GABRIEL JAPANPARTS KAGER KAMOKA KRAFT AUTOMOTIVE KYB MAGNETI MARELLI Magnum Technology MALO MAPCO MONROE NIPPARTS NK OPTIMAL PE Automotive SACHS STC TRW VAICO

Амортисьори

Предлагаме следните марки: AL-KO, ASHIKA, AUTOMEGA, BIRTH, BOGE, DELPHI, DT, FEBI BILSTEIN, FORTUNE LINE, GABRIEL, JAPANPARTS, KAGER, KAMOKA, KRAFT AUTOMOTIVE, KYB, MAGNETI MARELLI, Magnum Technology, MALO, MAPCO, MONROE, NIPPARTS, NK, OPTIMAL, PE Automotive, SACHS, STC, TRW, VAICO

Функцията на амортисьорите е да  обират трептенията причинени от движението на автомобила и да осигурят сигурност, стабилност и комфорт на пътя. Те заедно с пружините са най-важните части от окачването и мерките, които се взимат за тяхната поддръжка и мониторинг определят нивото на безопасност при всеки автомобил.

Условно можем да ги разделим по предназначение на предни амортисьори и задни амортисьори. Задължително е, когато сменяте амортисьорите/задължително по 2броя на ос/, обикновенно между 60 - 90х.км да се сменя и прахозащитния комплект състощ се от шок тампон и прахоуловител, защото изосването на тези гумени компоненти влияе негативно  на живота на амортисьорите като съкращава драстично пробега им, а много от доставчиците не признават рекламации на амортисьори, ако не са закупени  заедно с прахозащитния комплект. Много важно изискване също така при предявяване на евентуална рекламация е да се представи документ от специализиран сервиз с тест от симулатор или известен повече като „тресачка“ защото след като се свалят амортисьорите от колата, не е възможно да се установи тяхната неизправност. Препоръчително е също при смяна на амортисьори да се проверят и тампоните на макферсона заедно с лагерите

Според начина на работа амортисьорите биват маслени, газови и с въздушно/адаптивно/ окачване т. нар. нивомати. При съвремените автомобили маслените амортисьори почти не се използват като технология.

Един от признаците, по които може да установите евентуална неизправност на амортисьорите е нестабилност при вземане на завой, или да „ядат“ гумите/неравномерно износване/. Друг популярен метод за проверка е натиск върху предната или задната част на автомобила и ако колата продължи да се „люшка“ няколко секунди след това е ясно, че амортисьорите са за смяна.